Wie zijn we

Wij zijn een middelgroot accountants- en belastingadvieskantoor met zes vestigingen verspreid over het groot randstedelijk gebied. Aangifte Gemak is ons online portaal voor uw particuliere aangifte inkomstenbelasting. Aangifte Gemak is anders. Waarom? U hoeft niet met al uw papieren naar een kantoor toe te gaan. Nee u stuurt alles van huis uit op per mail of per post of zelfs per fax. Wij verzorgen uw aangifte verder. U hebt er geen omkijken naar en krijgt heldere overzichten van uw aangifte voordat wij deze indienen.

Het beroep van belastingadviseur is, in tegenstelling tot andere Europese landen, niet wettelijk geregeld. Hierdoor kan iedereen belastingadviezen geven. Bij Aangifte Gemak worden alle aangiften verzorgd onder verantwoording van een Federatie Belastingadviseur (FB). Een FB heeft een universitaire opleiding op fiscaal gebied afgerond. Een FB is verplicht om zijn kennisniveau op peil te houden door middel van het continu volgen van cursussen. Daarnaast is een FB gebonden aan het reglement voor de beroepsuitoefening.

Onze belastingadviseurs bewaken en beschermen uw fiscale belangen. Ze verdedigen uw belangen voor 100% en zijn daarmee uw bondgenoot in fiscale zaken. De FB verkent samen met u de mogelijkheden binnen het belastingrecht en komt met voorstellen die rekening houden met uw persoonlijke omstandigheden. Doordat uw aangifte wordt verzorgd door een belastingadviseur, die als FB is ingeschreven in het register van de Register Belastingadviseurs, bent u verzekerd van een kwaliteitsvolle aangifte.

Werkwijze

Checklist
U downloadt de checklist en vult deze in. De checklist bestaat uit meerdere velden, maar u dient alleen de velden in te vullen die voor u van toepassing zijn. Op deze wijze kunt u zelf direct vaststellen in welke prijsklasse u valt. Wij hebben drie vaste prijsklassen die beginnen bij € 65 en eindigen bij € 225, uiteraard zijn al onze prijzen inclusief BTW.
Documentatie
U verzamelt de documenten die verder benodigd zijn. Hierna scant u alles in en stuurt dit naar ons op. Uiteraard kunt u het ook per post of per fax toesturen.
Opstellen aangifte
Onze aangifte medewerker verzamelt uw documenten en maakt een dossier aan. Hierna stelt hij de aangifte inkomstenbelasting op. De belastingadviseur beoordeelt de gehele aangifte, het dossier en geeft zijn akkoord.
Aangifte thuis
U krijgt de aangifte per post thuis gestuurd (indien gewenst kan dit ook per e-mail). Na uw akkoord maken wij de aangifte definitief en dienen deze in bij de Belastingdienst.

Geschiedenis

Ons accountants- en belastingadvieskantoor is opgericht in 1919 en heeft sinds jaren al haar hoofdkantoor in Den Haag. Een groot aantal van de particuliere aangiften inkomstenbelasting worden behandeld vanuit de Rotterdamse vestiging. Waar accountants en belastingadviseurs aan het werk zijn die zich specifiek richten op particulieren, waaronder ook emigranten en immigranten zoals een expat. Met onze jarenlange ervaring en deskundige werknemers zullen wij u niet teleurstellen.